lunes, 29 de abril de 2013

CAMPANYA DE DIFUSIÓ DE LA FILOSOFIA

Som el grup de filosofia G2 format per Lidia Aibar, Irina Cózar, Marta Lluch, María Villanueva , Belén Ruíz, Berto Gradolí, Alicia Redondo , Miriam Sierra, Julián García, Josep Ferrandis,Victor García i Álvaro Asins i hem realitzat aquest treball amb la finalitat d´apropar la importància de la filosofia i mostrar l´opinió que tenim sobre aquesta des d´un punt de vista més actual i reivindicatiu .

 Present en el nostre dia a dia,  i cada volta més arraigada a la nostra societat , la filosofia s´obri pas per fer-se escoltar ; doncs allò que va tindre tanta importància per a Plató i que va ser tema principal de discussions als llargs dels segles es veu present hui en dia  quan realment gràcies a la filosofia podem observar les grans similituds entre els anomenats sofistes en el conegut  com a " Mite de la caverna de Plató" i entre els actuals polítics que mitjançant el seu poder són capaços de corrompre la nostra societat i tanmateix en convertir-nos en les seues pròpies titelles , en titelles del poder polític , argument principal utilitzat en el vídeo  d´una duració d´aproximàdament 3 minuts  que hem realitzat i en el que gràcies a la participació de tots els membres del grup s´ha pogut demostrar des del punt de vista tant dels polítics ( paper interpretat per Irina i per Lídia ) ,  del filòsof ( Marta ) i del poble o societat ( resta de membres del grup ) com aquestos tenen la capacitat d´influir en la nostra societat i  en els ciutadans ; doncs  si no actúem amb una cert pensament filosòfic es podem vore enganyats pels més poderosos. 
Per altra banda , també hem volgut utilizar aquest tema com a punt de referència per al graffiti que anem a realizar en una de les parets de l´escola de Florida i que portarà com a lema la citació de Plató “ Són filósofos verdaderos aquellos a quienes gusta contemplar la verdad “.

El nostre treball està també compost per un esquema informatiu on s´expliquem les retallades en l´àrea de filosofia que la nova llei d´educació  ( LOMCE ) vol imposar ,a més d´un  dossier amb un conjunt de deu textos escrits per filòsofs i que han sigut analitzats per parella per tots els membres del grup .


A continuació, vos mostrem les diferents activitats, ja nombrades anteriorment, que hem anat realitzat al llarg del treball, així com el procés d'elaboració d'aquestes.


ACTIVITAT 1. ESQUEMA DE LOMCE: LA LOMCE




ACTIVITAT 2. DOSSIER TEXTOS FILOSÒFICS: QUÉ ÉS LA FILOSOFIA?


 ACTIVITAT 3. DOCUMENT DE JUSTIFICACIÓ DE CAMPANYA I PLANIFICACIÓ DE LES TASQUES: DISSENY DE LA CAMPANYA

DOCUMENT DE JUSTIFICACIÓ DE LA CAMPANYA ARTÍSTICA "EL VIDEO"
DOCUMENT DE JUSTIFICACIÓ DE LA CAMPANYA ARTÍSTICA "EL GRAFFITI"


VEU EN OFF DEL VIDEO


ACTIVITAT 4.CAMPANYA



 VIDEO CAMPANYA ARTÍSTICA

Com hem dit abans, a banda del video també anem a realitzar un graffiti en una de les parets de l´escola de Florida per a defendre la filosofia.  Anirem publicant tot el procés d'aquesta campanya i per supost el resultat final. 
A continuació, us deixem l'esboç del graffiti que en uns dies ja estará en marxa en Florida Secundària.


ESBOÇ GRAFFITI

La nostra campanya ja va tenint forma a les parets del pati de Florida Sècundaria. Hui, Dimecres 8 de Maig hem començat el nostre graffiti. Hem preparat la paret i ja hem començat a dibuixar la silueta de la mà.




Hui, 9 de Maig hem finalitzat la nostra campanya. Hem pintat la mà, hem dibuixat les cordes, les cadenes, els presoners, el lema del dibuix i per últim, hem fet els últims detalls al graffiti. Ha sigut un treball que requeria molta paciència i crec, que finalment, el resultat ha sigut l'esperat. Esperem que vos agrade i,si esteu interessats no dubteu en anar a vore-lo al pati de Florida Sècundaria.
A continuació vos deixem el resultat final i més endavant penjarem un video amb tot el procés evolutiu del nostre graffiti.












1 comentario:

  1. Un treball molt complet: divulgatiu, persuasiu, de gran bellesa i que pense ha aconseguit el que es perseguia: fer pensar i pensar que pensar paga la pena.

    ResponderEliminar